Opladen tijdens de coronacrisis

Ontvang GRATIS ons e-book met 21 mindfulness oefeningen

Met deze oefeningen ga jij je stress, angst en somberheidsklachten verminderen
Minder stress
Share on facebook
Delen
Share on twitter
Tweeten
Share on pinterest
Pinnen

Opladen tijdens de coronacrisis

In ‘normale’ tijden is het voor een groot deel van de mensen al moeilijk om écht te relaxen, laat staan tijdens deze coronacrisis. Door de vele negatieve berichten in de media worden velen sneller bang en onrustig. Als je niet goed weet hoe je hiermee om moet gaan, kun je jezelf bezig houden met allerlei zaken of wordt afleiding gezocht in games, social media of Netflix om die angst maar niet te voelen.

Iedereen heeft weer een eigen ‘overlevingsstrategie’ om druk te blijven. Realiseer je dat angst heel slecht is voor je gezondheid. Door angst en onrust raak je namelijk gestresst en dat kan zelfs je immuunsysteem aantasten. Enorm belangrijk is dus dat je regelmatig tijd neemt om te ontspannen.

De gouden tip: doe eens een dag of dagdeel niets! Net zoals je telefoon het – tegenwoordig vrijwel dagelijks – nodig heeft om op te laden, heb jij ook zeker die momenten van rust nodig.

Niets doen? Maar hoe dan?

Helemaal niets doen voelt in het begin vaak onwennig. Zeker als je gewend bent om altijd bezig te zijn en van jezelf veel dingen moét doen. Ook heeft nietsdoen een negatieve bijklank en door de druk van de maatschappij lijkt het alsof je altijd maar bezig moet zijn.

Opladen tijdens coronacrisis - geenstressinfo.nl

Laat dat los en maak je niet druk. En dat klinkt makkelijker gezegd dan gedaan. Want natuurlijk zijn vast nog taken die moeten gebeuren, maar is dat écht vandaag nodig? Kan die was ook niet tot morgen wachten? Is het erg dat er overal wat kruimels op de grond liggen of her en der speelgoed van de kinderen in de kamer? Besef dat het belangrijk is om goed voor jezelf te zorgen. Als jij lekker in je vel zit ben je relaxter ga je automatisch ook beter om met de mensen in je omgeving. Een win-win-situatie dus!

Plan tijd voor jezelf alleen

Momenteel met de coronacrisis zitten veel mensen aan huis gekluisterd. En bij sommige gezinnen kan dat behoorlijk druk zijn. Maar toch zijn er vast momenten dat jij even tot jezelf kunt komen, al is het vroeg in de ochtend. Zijn die momenten er volgens jou niet? Probeer ze te creëren. Het is verrijkend om even alleen te zijn en op te laden. Laat de ontspanning winnen van de angst. Je voelt daarna een innerlijke kalmte en kunt er weer een tijdje tegenaan.

Wat heb je nodig?

Zoek de rust in jezelf. Observeer je gedachten van angst en laat ze los. Luister naar je lichaam en stel jezelf de vraag: wat heb ik vandaag nodig om op te laden? Is dat een dutje? Een tijdje uit het raam staren? Lekker tegen een boom aanzitten en naar het geluid van de vogeltjes luisteren? De heerlijke geuren van het bos opsnuiven? Lekker zonnen? Bankhangen? Mediteren? Dagdromen over fijne herinneringen? Je gedachten observeren? Het mag allemaal, zeker tijdens de coronacrisis hebben we er de tijd voor!

boek lezen in de coronacrisis- geeenstressinfo.nl

Leef in het nu en geniet van het moment. Zet je telefoon op stil, tv uit en doe niets. Want niets doen = genieten. Voel je nog steeds drukke gedachtes in je hoofd? Schrijf ze van je af! Wie weet komt er ook nog iets creatiefs voort uit jouw me-time moment.

Na de coronacrisis?

Nooit meer zorgen of stress ook niet na de coronacrisis? Dat zou fijn zijn! Wil jij een ontspannen en fijn leven en meer genieten? Klik dan hier voor de e-cursus Nooit meer Zorgen of Stress.

Nooit meer zorgen of stress

Wilt u meer weten over 'Mindfulness voor het dagelijkse leven'?

Al meer dan 1749 mensen zijn u voor gegaan.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ontvang GRATIS ons e-book met 21 mindfulness oefeningen

Met deze oefeningen ga jij je stress, angst en somberheidsklachten verminderen