Begin de lente goed met deze 4 tips

Ontvang GRATIS ons e-book met 21 mindfulness oefeningen

Met deze oefeningen ga jij je stress, angst en somberheidsklachten verminderen
Minder stress
Share on facebook
Delen
Share on twitter
Tweeten
Share on pinterest
Pinnen

Begin de lente goed met deze 4 tips

Nu de temperaturen boven gemiddeld zijn, zien we de eerste lentebloemen al prachtig in bloei staan. De winter heeft ook zijn voordelen één ervan is sneeuwpret. Maar omdat we sneeuw deze winter toch niet meer verwachten, willen wij lente! Met onderstaande tips ben jij klaar voor de lente.

Actief in de buitenlucht

Bewegen in de buitenlucht is nog altijd het beste medicijn om je probleemloos van je winter dip af te helpen, dat komt omdat je meer in het daglicht komt. En waar kom je in de winter tekort aan, juist, daglicht!

Een tekort aan daglicht maakt je somber en lusteloos. De hoogste tijd om die winter periode achter je te laten en die warme lentestralen te onthalen.

Beweging is een belangrijke stap om tot een fit en gezond leven te komen. Niet iedereen heeft de motivatie om veel te bewegen. Maar met onderstaande tips wil ik je uitdagen om er iedere dag één uit pikken;

  • Neem de fiets, zet eventueel je favoriete muziek op en maak een rit van tenminste 10 kilometer,
  • Ga lekker met je hond of desnoods het kindje van de buren in het het park wandelen,
  • Kies een mooie wandeling uit door het bos of strand,
  • Loop minimaal 5 kilometer hard voordat je naar je werk of school gaat,
  • Fiets of loop naar je werk / school,
  • Plant die tulpenbollen in je tuin,
  • Doe mindfulness of yoga samen met die vriend(in),

lente - wandelen - geenstresinfo.nl

Dus, hup naar naar buiten en adem die frisse lentegeur in. De combinatie daglicht en bewegen is het perfect medicijn.

Weg met die kilo’s!

In de winter eet je meer dan in de zomer. Dat komt o.a. door sinterklaas en kerstfeest en dat (te) veel eten gaat daarna rustig verder. Dat komt door de kille en koude dagen. De winter maakt je inhalig, en die inhaligheid zie je of voel je door die broek die te krap zit! En daar komt bij dat de kou en donkerte ook niet echt uitnodigen om lekker te gaan sporten.

Heb je de afgelopen maanden ook te weinig bewogen teveel en ongezond gegeten? Ga vanaf nu mindful eten, hoe? Mindful eten. Is dat niet wat ver gezocht? Nee dat is het niet. Zeker niet wanneer je mindful hebt gekookt is mindful eten een goede aanvulling. Want bij het koken ben je ook echt bezig met wat je op dat moment aan het doen bent, stap voor stap.

Bij mindful eten doe je dit ook. Je staat in eerste instantie stil bij wat je eet en je eetgewoonten. Het is dus een bewustwording en eventueel een eye- opener, wanneer je mindful wil afvallen. Je leert op deze manier om te eten met aandacht. Hierdoor ga je langzamer eten, meer van het desbetreffende eten genieten en beter luisteren naar de signalen van je lichaam.

Gezond eten geenstressinfo.nl

Lente = Liefde!

Geef iemand een goede knuffel, 21 januari was het weer de jaarlijks terugkerende Wereld Knuffeldag. In USA ook wel bekend als National Hugging Day.

Ga eens kijken naar jouw liefde. Dit hoeft niet eens een partner te zijn, dit kan ook je werk zijn, je hobby. Kortom je passie voor het leven. Zorg voor passie in je leven. Is de passie er minder of misschien helemaal niet? Dan kan jij de passie weer terugbrengen.

Hoe vind je de passie terug

Misschien word je nu direct verdrietig omdat je denkt dat bijvoorbeeld je relatie, hobby of werk passieloos is en hier niets meer in te redden valt. Wees gerust je hoeft dit niet direct op te geven. Je bent het waarschijnlijk ooit vanuit passie aangegaan. Belangrijk is: hoe kan je die passie weer terugvinden. En ja, misschien ontdek je dat de passie terug te vinden is of dat je toch andere keuzes moet maken. Het is het onderzoeken waard.

Ga kijken wat er wel is. Wat zijn de mooie dingen op je werk of in de ander. Ga ook eens na hoe je kan genieten. Waar word jij en / of je partner nu blij van? Vind je dit moeilijk? Lees dan de tien tips om meer te genieten met minder stress.

Lente in je garderobe

Yes, het voorjaar staat voor de deur! Een strenge winter heeft ons land – gelukkig? – niet gehad en de laarzen kunnen weer opgeborgen worden. Dat betekent minder lagen kleding aantrekken. Verander je garderobe zonder veel moeite te doen met de volgende tips!

Opruiming

De eerste stap is om eens goed door je kledingkast te gaan en die flink uit te mesten. Haal alles uit je kast en maak drie hopen:
1. houden,
2. twijfelgevallen
3. weg ermee.

Alles was je het afgelopen jaar niet hebt gedragen of niet meer past, gaat op de stapel weg ermee. Vraag jezelf af bij de twijfelgevallen: Doet het écht iets voor me qua kleur en pasvorm? Is het goed te combineren?

Lente kleur

Stap weg van de veilige neutrale kleding zoals zwart en bruin en durf weer voor kleur te kiezen. Na de donkere winterkleding is het een geruststelling om kleur te gebruiken. Het is voor sommigen misschien even wennen, maar een winter plunje kun je goed dragen in de lente als je één item vervangt door een gekleurde variant. Als je rustig aan wilt beginnen laat je felle kleuren nog even voor wat het is en draag je bijvoorbeeld een zacht kleurige trui.

Ga de lente mindful in met een mindfulness cursus

Wellicht heb je jezelf al wat verdiept in mindfulness met behulp van bijvoorbeeld mindfulness boeken. Maar wat ik je kan aanraden, is om te starten met de mindfulness cursus van Rolf. Dit hoeft geen zeeën van tijd te kosten en je hoeft ook niet wekelijks naar een groepsles. Dit kan ook gewoon thuis in je eigen tempo. Zo ben jij van de zomer mindful en ga je dubbel genieten!

Wilt u meer weten over 'Mindfulness voor het dagelijkse leven'?

Al meer dan 1749 mensen zijn u voor gegaan.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ontvang GRATIS ons e-book met 21 mindfulness oefeningen

Met deze oefeningen ga jij je stress, angst en somberheidsklachten verminderen